Wehkamp zet toon met nieuw retourbeleid
Wehkamp zet toon met nieuw retourbeleid
Retourbijdrage moet bewustwording over terugsturen vergroten
Het toonaangevende online warenhuis Wehkamp kondigt een nieuw retourbeleid aan. Met de nieuwe voorwaarden verwacht Wehkamp de grote stroom teruggestuurde artikelen terug te brengen.
Wehkamp rekent vanaf 24 april aanstaande een bijdrage van €0,50 per teruggestuurd artikel. Om de hoeveelheid geretourneerde artikelen van klanten te kunnen reduceren, heeft het online warenhuis de afgelopen periode flink geïnvesteerd in toepassingen op de website en app om de klant beter te kunnen helpen in het aankoopproces.
Momenteel ontvangt Wehkamp in het distributiecentrum dagelijks tot 50.000 artikelen retour. Het is niet alleen veel werk om deze artikelen weer klaar te maken voor verzending naar een andere klant, het betekent ook dat er veel onnodig met de artikelen op-en-neer wordt gereden. Dit is geen houdbare en duurzame situatie, die Wehkamp graag wil veranderen. De mogelijke opbrengsten van de maatregel worden geïnvesteerd in het verbeteren van de klantreis. Wehkamp wil de klant het beste advies kunnen geven en de beste online ervaring kunnen bieden. Zowel voor onze klanten als ook voor Wehkamp is elke retour er namelijk een te veel.
Over Wehkamp
Wehkamp is sinds 2010 een pure e-commerce speler en het bedrijf is lang verbonden met de Nederlandse samenleving. De lange historie van Wehkamp voert ruim 70 jaar terug tot 1952 toen het begon als een postorderbedrijf. Vandaag de dag koopt bijna 40% van de Nederlandse gezinnen bij Wehkamp. Het bedrijf onderscheidt zich van andere e-commerce spelers door een continue focus op het bieden van de ‘meest inspirerende, gecureerde en relevante online shop voor mode en wonen’.
Wehkamp biedt meer dan 2.500 bekende wereldwijde en lokale merken, naast een groeiend private label assortiment, aan een actief en loyaal klantenbestand.
Wehkamp heeft in de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in infrastructuur, data en technologie, waaronder in een gecentraliseerd distributiecentrum in Zwolle. De faciliteit beschikt over geautomatiseerde orderverzamel lijnen, geautomatiseerde verpakkingslijnen, een ultramodern centrum voor creatieve fotografie, waardoor Wehkamp een premium winkelervaring kan bieden inclusief same day delivery voor 95% van het assortiment.