Sinds de oprichting in 1952 door Herman Wehkamp shoppen Nederlandse families bij Wehkamp. Wat begon met de verkoop van matrassen groeide al snel uit naar het aanbod van een volledig warenhuis. En iedereen kent ze nog wel, dat shoppen gebeurde via de catalogus die twee keer per jaar bij een groot gedeelte van Nederland werd rondgebracht. Door de jaren heen liet Wehkamp zien een voorloper te zijn in het retaillandschap doordat het bleef evolueren.
In 1985 hadden we al een voice response systeem waar klanten via de telefoon automatisch hun bestelling konden doorgeven door de artikelcodes in te voeren. En wat nu de standaard is was toen al gemeengoed bij Wehkamp: vandaag besteld was en is nog steeds morgen in huis! In 1995 verwerkten we onze eerste online bestelling en stoomden door naar mobiel bestellen. In 2000 maakten we deze stap, onze klanten konden bestellen via WAP op hun mobiele telefoon. Acht jaar later was de volgende baanbrekende stap, we namen afscheid van de catalogus en werden een pure online speler!
Ondertussen groeide het bedrijf steeds verder en om ook in de toekomst die groei bij te kunnen blijven werd in 2015 ons distributiecentrum in Zwolle geopend (LSCZ genaamd) en dat was op dat moment meteen het grootste geautomatiseerde e-commerce distributiecentrum ter wereld.
In 2021 werd Kleertjes.com toegevoegd aan de groep en eind 2022 lanceerden we onze multi-facia strategie met de start van ons nieuwe merk Union River.
In 2023 lieten we zien nog steeds voorop te lopen in het e-retaillandschap met de introductie van ‘betalen voor retouren’. Op dat moment baanbrekend en gedurfd maar wel noodzakelijk om meer bewustzijn te creëeren bij onze klanten. En met succes want het aantal retouren van fashion artikelen wisten we terug te brengen met 14%!