wehkamp intensiveert samenwerking met invloedrijke vloggers

wehkamp intensiveert samenwerking met invloedrijke vloggers

wehkamp intensiveert samenwerking met invloedrijke vloggers

ZWOLLE, 07 juli 2015 – wehkamp intensiveert vanaf vandaag de samenwerking met de vier meest invloedrijke Nederlandse vloggers door hen een positie als gastredacteur binnen het redactieteam aan te bieden. Komende maanden ontwikkelen Mascha (Beautygloss), Cynthia (Misslipgloss), Sanny (Sanny zoekt geluk) en Anna (Anna Nooshin) videocontent waarbij zij een miljoenenpubliek inspireren en voorzien van tips en adviezen op het gebied van lifestyle. De video’s zijn niet alleen op wehkamp.nl te zien, maar worden ook verspreid via de social media kanalen van deze vloggers.

In september 2014 lanceerde het online warenhuis als eerste online retailer een exclusief YouTube-kanaal in samenwerking met vloggers. Inmiddels is dit videokanaal volledig geïntegreerd binnen het dynamische redactionele contentplatform van wehkamp. “We werken heel bewust samen met vloggers die hun eigen kanaal hebben ontwikkeld. Zij weten als geen ander wat het is om interessante content te ontwikkelen om hiermee hun fans te inspireren. De vier influentials hebben hun sporen al meer dan verdiend en worden op de voet gevolgd door duizenden fans. De meiden krijgen allemaal hun eigen redactionele pagina en persoonlijke shop op wehkamp.nl waarin ze hun favoriete producten laten zien, video’s kunnen plaatsen en waar ze de lezer extra tips en informatie kunnen geven. Wij zijn erg blij met deze samenwerking omdat we op deze manier door extra content creatie onze klant nog meer kunnen inspireren. Een win-win-situatie.” aldus Puck Landewé, teamleider redactie bij wehkamp.

Vloggers zijn momenteel ongekend populair. “Bijna dagelijks ontvang ik aanbiedingen van bedrijven die met mij willen samenwerken. Ieder aanbod weeg ik goed af, aangezien ik het belangrijk vind om content te maken die aansluit bij wat ik mijn doelgroep wil vertellen. Ik heb al eerder met wehkamp samengewerkt en de kracht zit wat mij betreft in de vrijheid die ik krijg om videocontent te maken. Ik doe dit op mijn eigen enthousiaste manier. Mijn vlogs gaan niet per definitie over fashion, maar ook over sport- of lifestyleproducten. Ook dan heb ik binnen het brede online assortiment van wehkamp nog voldoende keuze om vlogs te maken die de fans van sannyzoektgeluk.nl aanspreekt en die hen inspireert. De samenwerking met wehkamp biedt mij de mogelijkheid om een miljoenenpubliek te bereiken.” aldus Sanny Verhoeven, creator van Sannyzoektgeluk.nl

Over wehkamp

wehkamp, een van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,7 miljoen vaste klanten, ruim 143 miljoen bezoekers per jaar en meer dan 7 miljoen zendingen per jaar het grootste online warenhuis van Nederland. In 2013 heeft wehkamp haar eerste e-magazine gelanceerd. Inmiddels is het wehkamp magazine getransformeerd tot één van de grootste contentplatforms in Nederland. Het zeskoppige redactieteam voorziet klanten dagelijks van nieuwe (video)content. Sinds september 2014 heeft de redactie de focus gelegd op het creëren van videocontent, waaruit ook de eerste samenwerking met vloggers is ontstaan. De wehkamp redactie wil klanten middels content en persoonlijk WhatsApp advies inspireren en helpen bij het vinden van de juiste stijl, look of items.

 

 

ACTUEEL NIEUWS

Bekijk meer