

RetailTrends heeft het jaarlijkse Retail Merkenonderzoek 2025 gepubliceerd, en daarin behoort Wehkamp tot de grootste stijgers tov 2024. Wehkamp, het online warenhuis van Nederland, stijgt namelijk van plek 39 naar 30.
Erkenning voor vernieuwde merkstrategie
Van de pure online spelers is Wehkamp zelfs het nummer twee retailmerk van Nederland. Een mooie bevestiging van de vernieuwde merkstrategie die Wehkamp sinds 2022 heeft ingezet, waarbij we jaar op jaar een stijging in overweging zien. Dit mede dankzij onze toegenomen ATL-zichtbaarheid en de focus op social media.
Top 5 stijgers merkkracht 2024-2025
1. Superkeukens
2. Cameranu
3. Veneta
4. Wehkamp
5. Hellofresh
Het online warenhuis van Nederland
De erkenning vanuit het Retail Merkenonderzoek 2025 van RetailTrends is een prachtige beloning voor het harde werk van alle Wehkamp-collega’s, die er elke dag voor zorgen dat ons online warenhuis relevant blijft met een zorgvuldig samengesteld aanbod waarin onze klanten zich thuis voelen. En dat al 73 jaar lang! Maar we zijn er nog niet — komend jaar ga je nog veel meer van Wehkamp horen!
Over het Retail Merkenonderzoek
Met het Retail Merkenonderzoek monitort Hendrik Beerda Brand Consultancy sinds 2015 de kracht en reputatie van de 100 grootste retailmerken van Nederland in omzet. Voor het Retail Merkenonderzoek zijn sinds 2015 17.500 respondenten ondervraagd. RetailTrends presenteert elk jaar de meest opmerkelijke ontwikkelingen.
Het Retail Merkenonderzoek kent 2 stappen. Eerst wordt een selectie gemaakt van de 100 grootste retailers op basis van omzet. Daarna verricht men voor deze 100 merken grootschalig online marktonderzoek naar de kracht en het imago.
Elk merk wordt op 40 factoren onderzocht: merkkracht (= ongewogen gemiddelde van geholpen bekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (18 factoren), aankoopintentie, aankoop en groeiverwachting.