CoolCat collectie vanaf heden exclusief te koop bij Wehkamp en Kleertjes.com

CoolCat collectie vanaf heden exclusief te koop bij Wehkamp en Kleertjes.com

Wehkamp en CoolCat exclusief samen verder - CoolCat collectie vanaf heden exclusief te koop bij Wehkamp en Kleertjes.com

Wehkamp, het toonaangevende Nederlandse online warenhuis, maakt vandaag met trots bekend dat het de exclusieve rechten van CoolCat heeft verworven. CoolCat, bekend om de succesvolle kleding voor kinderen, heeft een sterke positie in de Europese modesector. Vanaf 1 juni zijn de collecties van CoolCat exclusief verkrijgbaar bij Wehkamp en Kleertjes.com. 

De overeenkomst met CoolCat past in de strategische ontwikkeling van Wehkamp. Wehkamp wil Nederlandse gezinnen het beste en meest inspirerende online aanbod (kinder)kleding en -accessoires aanbieden en de beste online winkelervaring geven. Met de overeenkomst zet Wehkamp een nieuwe stap om haar positie te versterken.

“We zijn trots op deze ontwikkeling. Nu kunnen we onze positie als beste online aanbieder met het meest inspirerende en zorgvuldig samengestelde assortiment mode en accessoires nog meer versterken en halen we met CoolCat een gevestigde naam op het gebied van jeugdmode binnen. Voor Wehkamp en CoolCat zal de overeenkomst ongetwijfeld leiden tot nieuwe kansen en mogelijkheden,” aldus Graham Harris, CEO van Wehkamp.

 

 

Over Wehkamp

Wehkamp is sinds 2010 een pure e-commercespeler en het bedrijf is lang verbonden met de Nederlandse samenleving. De lange historie van Wehkamp voert ruim 70 jaar terug tot 1952 toen het begon als een postorderbedrijf. Vandaag de dag koopt ruim 45% van de Nederlandse gezinnen bij Wehkamp. Het bedrijf onderscheidt zich van andere e-commercespelers door een continue focus op het bieden van de ‘meest inspirerende, en relevante online shop voor mode en wonen’.

Wehkamp biedt meer dan 2.200 bekende wereldwijde en lokale merken, naast een groeiend private label assortiment, 2.6 miljoen aan een actief en loyaal klantenbestand, dat in de afgelopen drie jaar met 15% is gegroeid. 

Wehkamp heeft in de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in infrastructuur, data en technologie, waaronder in een gecentraliseerd distributiecentrum in Zwolle. De faciliteit beschikt over geautomatiseerde orderverzamellijnen, geautomatiseerde verpakkingslijnen, een ultramodern centrum voor creatieve fotografie, waardoor Wehkamp een premium winkelervaring kan bieden inclusief same day delivery voor 95% van het assortiment.

Over CoolCat

CoolCat is in 1979 opgericht door Roland Kahn en zijn toenmalige vrouw Gaby. De droom was om een hip teener- en kindermerk in de markt te zetten voor scherpe prijzen zodat iedereen er op school leuk uit kon zien. In de jaren die volgden, werd CoolCat een landelijk bekend merk en ook in België, Luxemburg en Noord-Frankrijk sloeg de formule aan. CoolCat groeide succesvol uit tot maar liefst 135 winkels en 150 miljoen euro netto omzet.

Na de moeilijke periode tussen 2017 – 2019, werden de fysieke winkels van CoolCat gesloten en werd door Cool Investments besloten om te focussen op de kindercollectie en het onlinekanaal, waarbij Wehkamp een prominente rol speelde. “We zijn tevreden met deze nieuwe stap voor CoolCat. Het merk krijgt hiermee de continuïteit maar ook de aandacht die het verdient”, zegt oprichter Roland Kahn. Ook voor Cool Investments is het een logische stap. De volgende generatie heeft inmiddels de focus uitgebreid van Mode en Vastgoed naar Mode, Vastgoed en Investeringen. Het verhaal over CoolCat en het leven van ondernemer Roland Kahn is terug te lezen in het recent verschenen boek: “Kahn, Mijn liefdes, Mijn leven, Mijn Werk.”


Meer informatie:

Wehkamp: [email protected]

ACTUEEL NIEUWS

Bekijk meer