![](https://wehkampretailgroup.nl/wp-content/uploads/2024/06/wehkamp_icon-150x150.png)
![](https://wehkampretailgroup.nl/wp-content/uploads/2025/01/IV1A8372-1024x683.jpg)
Na 63 jaar actief te zijn geweest op de Nederlandse markt opent wehkamp nog dit jaar de virtuele deuren van zijn nieuwe online warenhuis in België. De Belgische consument krijgt met wehkamp.be een volledig nieuw ontwikkelde webwinkel voor de Belgische markt. Het assortiment bestaat uit zo’n 150.000 artikelen van zo’n 1200 merken en is daarmee, buiten de toevoeging van diverse lokale nuances, gelijk aan het Nederlandse warenhuis. Vele tientallen merken binnen dit assortiment waren tot dusver nog niet online verkrijgbaar in België. Moederbedrijf RFS Holland Holding wil binnen drie jaar wehkamp.be tot een top-3 speler binnen de Belgische online markt maken.
wehkamp.nl heeft sinds zijn transitie in 2008 van postorderbedrijf naar 100% online warenhuis veel tijd en energie gestoken in de herpositionering van het merk. “Sinds 1995 zijn we online met wehkamp.nl. In die tijd waren we daarmee een van de eerste bedrijven in Nederland met een webshop. Met de online ervaring die we hier de afgelopen 20 jaar mee hebben opgedaan en de internationale ervaringen via Fonq, een van onze andere dochterbedrijven, ben ik ervan overtuigd dat ook wehkamp.be een succesvolle introductie gaat krijgen”, aldus Gert van de Weerdhof, CEO van RFS Holland Holding.
Gefaseerde introductie
Om het online warenhuis zo goed mogelijk op de behoeftes van de Belgische consument aan te laten sluiten, kiest wehkamp voor een gefaseerde introductie. Nog dit jaar start wehkamp.be met een eerste testversie van zijn site. De klantervaringen van de testsite worden gebruikt om wehkamp.be verder te optimaliseren, zodat vervolgens de volledige versie van het online warenhuis live kan gaan met een assortiment van ruim 150.000 artikelen binnen de werelden Mode, – Huis, Tuin & Do It Yourself, Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness. Via een formulier dat vandaag op wehkamp.be is geplaatst, kunnen Belgische consumenten zich alvast aanmelden om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.
Assortiment
wehkamp.be wil bewust niet een assortiment van miljoenen artikelen aanbieden. “Onze doelgroep is op zoek naar gemak en heeft geen zin om tussen honderdduizenden jurkjes te zoeken naar het jurkje dat het best bij haar past. Door de klant te inspireren op basis van wereldwijde- en lokale trends en oplossingen aan te dragen met de mooiste producten van de juiste merken, bieden we de klant daarom ook echt toegevoegde waarde”, aldus Van de Weerdhof.
In Nederland werkt wehkamp onder andere samen met diverse Nederlandse merken. Om ook voor de Belgische consument een passend aanbod te creëren, bekijkt wehkamp op dit moment de mogelijkheden om Belgische merken toe te voegen aan het assortiment.