wehkamp.nl lanceert geheel nieuwe website met online magazine
wehkamp.nl lanceert geheel nieuwe website met online magazine
Oger brengt designpak naar wehkamp.nl
ZWOLLE, 12 november 2013 – Online warenhuis wehkamp.nl lanceert vandaag een geheel nieuwe website met een online magazine. Daarnaast wordt het assortiment uitgebreid met een aantal bijzondere initiatieven: het ‘Only for you’ en ‘Colour for you’ platform met door stylisten samengestelde collecties die slechts enkele weken beschikbaar zijn en de RED mannenpakkencollectie van Oger. Met deze innovaties speelt wehkamp.nl in op de behoefte van consumenten aan inspiratie, gemak en exclusieve, persoonlijke producten voor een betaalbare prijs.
wehkamp.nl komt met een nieuwe website. Niet alleen de ‘voorkant’ van de website is nieuw, ook werden de complete technische systemen aan de ‘achterkant’ van de website, die er onder andere voor zorgen dat de site sneller laadt, vernieuwd. Het online warenhuis kreeg hiermee een nieuw ‘onderkomen’ voor ruim 180.000 producten. Aan het ontwerp van de nieuwe site werd meer dan een jaar gewerkt. Jaarlijks bezoeken meer dan 122 miljoen mensen de website, om te kijken en te shoppen.
Nieuwe look & feel
Het meest in het oog springend is de nieuwe look & feel van de site, waarbij video een belangrijk element is. Deze zorgt voor een inspirerende winkelbeleving. Zo wordt op de homepage direct een fullscreen video getoond en zijn bij steeds meer modeproducten 360’-modelvideo’s toegevoegd aan de statische beelden. Hierbij krijgen klanten op een heel toegankelijke en snelle wijze informatie over onder andere de lengte en de pasvorm van een kledingstuk. De bezoekers van de website krijgen bij de statische productbeelden de beschikking over ‘superzoom’, waarmee de kleinste details van een product zichtbaar worden. Zo is de stof van een kledingstuk tot op de vezel nauwkeurig zichtbaar; alsof je de stof door het beeldscherm heen kan voelen. Dit geeft de consument een nog beter beeld van het product.
Responsive
Daarnaast is de nieuwe site duidelijk toegespitsts op het gebruiksgemak op tablets waarop met ‘touch’ wordt genavigeerd: de knoppen zijn groter en de afstand tussen de woorden is verruimd. Verder is de site ‘responsive’ gemaakt, waarbij de weergave zich automatisch aanpast aan de schermafmetingen van het (mobiele) apparaat waarop de site wordt getoond. “Of een consument de site nu thuis bekijkt op zijn desktop, of onderweg op telefoon of tablet, overal krijgt hij dezelfde wehkamp.nl beleving”, aldus Alexander van Slooten, Marketing Director bij wehkamp.nl.
e-magazine: inspireren en adviseren
Met de lancering van de nieuwe website, presenteert wehkamp.nl ook een online magazine vol trends, inspiratie en advies. De Nederlandse vrouw laat zich bij haar kledingkeuze graag inspireren door de nieuwste trends, maar vindt het daarbij wel lastig om deze trends door te vertalen naar haar eigen kledingkast. Het nieuwe magazine van wehkamp.nl wil daarom de Nederlandse consument inspireren en helpen bij het maken van hun persoonlijke kledingkeuze. Het magazine informeert over de laatste trends, toont hoe je de trend kunt dragen en combineren met je eigen kledingkast. Het magazine brengt twee werelden samen: die van inspirerende content en van online gemak en snelheid.
Voor de ontwikkeling en realisatie van het e-magazine werd een eigen redactieteam aangenomen. Het team staat onder leiding van Puck Landewe. Puck is oprichter en eindredacteur van het internationale modemagazine ‘Prestage’. Puck: “Met het nieuwe e-magazine wil ik vrouwen inspireren om hun eigen look te creëren, passend bij hun eigen stijl, figuur en smaak”.
OGER RED – affordable luxury
“Strak. Cool. Zakelijk. Brutaal. Met een ‘touch of glamour’”. Zo presenteert Oger Lusink zijn RED collectie. De collectie, die vanaf medio december bij het online warenhuis verkrijgbaar is, bestaat uit drie verschillende pakken, vijf shirts en tien dassen, is gemaakt van bijzondere stoffen en heeft een specifieke, herkenbare pasvorm. Zo zijn de pakken slank gesneden en hebben de jasjes smalle revers. “De klassieke vormen zijn op een non conformistische manier verjongd”, aldus Oger.
“Het is de eerste keer dat wij onze collectie online via een samenwerkingspartner aanbieden”, vertelt Oger Lusink. “wehkamp.nl heeft met ruim 122 miljoen bezoekers per jaar een enorm bereik en weet als geen ander hoe onze collectie op de juiste wijze online kan worden gepresenteerd. Daarmee komt OGER RED ineens beschikbaar voor heel Nederland. Daarom ben ik trots om deze samenwerking aan te kondigen”.
“Wij zijn trots op de samenwerking met Oger”, stelt Jose Metz, Unit Manager Mode bij wehkamp.nl. “We zijn voortdurend op zoek naar de laatste trends voor een betaalbare prijs. Binnen het mannenmode-assortiment zochten we nog een kwalitatief en aansprekend merk op het gebied van pakken. De designpakken van OGER RED passen hier uitstekend binnen”.
Only for you – Colour for You
Naast de RED collectie van Oger lanceert wehkamp.nl vandaag nog een exclusief aanbod: het ‘Only for you’ en ‘Colour for you’ platform. Onder deze naam presenteert wehkamp.nl vanaf vandaag unieke collecties met de meest trendy producten die speciaal geselecteerd zijn door de stylisten van wehkamp.nl. De warenhuis brede collecties zijn gebaseerd op twee wereldwijde stromingen: ‘craftmanship/heritage’ en ‘colour/optimism’ en worden een aantal maal per jaar samengesteld. De collecties zijn slechts enkele weken verkrijgbaar en de producten hebben een gelimiteerde oplage.Met het nieuwe platform is wehkamp.nl ervan overtuigd dat zij het aanbod aantrekkelijker maakt voor een nieuwe groep consumenten: consumenten die met specifieke producten een eigen statement willen maken.