09 oktober 2025

Wehkamp en Kleertjes.com behalen Thuiswinkel Duurzaamheidscertificering

Wehkamp en Kleertjes.com behalen Thuiswinkel Duurzaamheidscertificering

Tijdens Shopping Today in De Fabrique in Utrecht hebben Wehkamp en Kleertjes.com vandaag de Thuiswinkel Duurzaamheidscertificering ontvangen. Miled Boukrami, CFO van Wehkamp Retail Group, ontving de certificaten uit handen van Inge Demoed van Thuiswinkel.org. Met het behalen van deze certificering tonen Wehkamp en Kleertjes.com aan dat zij structureel en concreet werken aan het verkleinen van hun milieu- en sociale impact.

Volgens Miled Boukrami markeert de certificering een belangrijk moment voor de organisatie: “Het is een kroon op het werk van vele collega’s die zich al jaren inzetten voor een duurzame bedrijfsvoering. Het bevestigt dat we op de goede weg zijn met onze duurzame strategie: van onze panden tot gerecyclede verpakkingen, zonnepanelen en ons retourbeleid.”

Binnen de duurzaamheidsstrategie van Wehkamp Retail Group is aandacht voor concrete initiatieven, zo wordt 99,5% van alle retouren opnieuw op voorraad gebracht en heeft het aangepaste retourbeleid geleid tot een vermindering van het aantal retouren met 15%. Het distributiecentrum in Zwolle is BREEAM-NL Excellent gecertificeerd en draait voor een groot gedeelte  op zonne-energie en wordt regenwater hergebruikt. Ook worden stappen gezet om de CO₂-uitstoot in de logistieke keten verder te verlagen.

Certificering als springplank, niet als eindstation

De certificering helpt Wehkamp Retail Group om duurzaamheid verder te verankeren in de organisatie en om structureel verbeteringen door te voeren. “Deze certificering is zeker geen eindpunt, maar juist een mooie volgende stap om onze duurzame strategie verder vorm te geven,” aldus Miled Boukrami.

Brede beweging in de e-commerce

Met het behalen van de Thuiswinkel Duurzaamheidscertificering voegen Wehkamp en Kleertjes.com zich bij een groeiende groep Nederlandse webwinkels die duurzaamheid meetbaar en transparant maken. Zo behaalden vandaag ook HEMA en Dille & Kamille hun certificering. Eerder haalden ook Bijenkorf, Zeeman, Bever en Decathlon de certificering al. Samen laten deze bedrijven zien dat verduurzaming in e-commerce niet alleen mogelijk is, maar ook daadwerkelijk verschil maakt.

Over Thuiswinkel Duurzaamheidscertificering

De Thuiswinkel Duurzaamheidscertificering is een onafhankelijk keurmerk dat webshops toetst op zes duurzaamheidsthema’s: strategie & rapportage, circulariteit, duurzaam productaanbod, verpakkingen, bezorgen en retourneren. Het certificaat biedt bedrijven een concreet kader om duurzaamheid structureel te integreren in hun bedrijfsvoering en helpt consumenten inzicht te geven in de duurzame prestaties van webwinkels.

ACTUEEL NIEUWS

Bekijk meer
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.