Wehkamp en BCC beëindigen samenwerking
Wehkamp en BCC beëindigen samenwerking
Wehkamp en BCC beëindigen samenwerking
Contract retailers eindigt, geen verlenging van de samenwerking
21 november, 2022 – Online warenhuis Wehkamp en winkelketen BCC beëindigen per direct hun samenwerking. Vanaf 2018 bood Wehkamp verschillende elektronische producten van BCC aan. De looptijd van het huidige contract is ten einde gekomen en de samenwerking is niet verlengd. De producten van BCC worden daarom uit het assortiment van Wehkamp verwijderd. De assortimentsstrategie van Wehkamp richt zich vooral op Fashion, Home & Living. Het aanbieden van een volledig Elektronica aanbod is geen core onderdeel van de strategie. Voor Wehkamp heeft de beëindiging geen grote financiële gevolgen. Wehkamp bedankt BCC voor de samenwerking.
De twee retailers beëindigen hiermee een samenwerking van meer dan vier jaar. In oktober 2018 kwamen de twee bedrijven overeen om BCC-producten in de webshop van Wehkamp te verkopen. Later werd de samenwerking uitgebreid, waarbij klanten gebruik konden maken van de service proposities van zowel Wehkamp als BCC, zoals installatie, reparatie, betaaloplossingen en bezorgservices. Naar verwachting zal de sterke online positie van Wehkamp niet geraakt worden. Wehkamp heeft de samenwerking als leerzaam en succesvol ervaren en bedankt BCC dan ook voor de jarenlange samenwerking.
Klanten van Wehkamp kunnen met vragen over garantie en klachten van elektronische producten die zij eerder hebben gekocht gewoon bij Wehkamp terecht. Ook kunnen recent gekochte producten naar Wehkamp geretourneerd worden.