wehkamp.nl en Beiersdorf kondigen intensieve samenwerking aan
wehkamp.nl en Beiersdorf kondigen intensieve samenwerking aan
Naast verkoop Nivea-producten ook activiteiten om consumenten te informeren over huidverzorging
Zwolle, 10 februari 2012 – wehkamp.nl en Beiersdorf gaan intensief met elkaar samenwerken om het online kanaal voor verzorgingsproducten in Nederland verder te ontwikkelen. Deze samenwerking bevat niet alleen de verkoop van – in eerste instantie – het complete assortiment van Nivea, maar ook gezamenlijke activiteiten voor het geven van informatie over huidverzorging aan consumenten. Hiermee spelen beide partijen in op de toenemende informatiebehoefte van consumenten als het gaat om verzorgingsproducten en de voorkeur voor betrouwbare, authentieke huidverzorgingmerken. Vanaf volgende week is het complete assortiment van Nivea via wehkamp.nl te koop.
De online markt van verzorgingsproducten kent een explosieve groei. Consumenten raken steeds meer gewend aan het online kopen van deze producten. Zij zijn echter ook kritisch naar de herkomst, samenstelling en betrouwbaarheid van producten, zeker als het om persoonlijke verzorging gaat. Daarom is er een groeiende behoefte aan betrouwbare, veilige en merken met een echt verhaal.
‘Consumenten raken steeds meer gewend aan het online kopen van verzorgings-producten’, aldus Dennis Haarman, projectmanager Mooi & Gezond bij wehkamp.nl. ‘Daarbij willen ze graag informatie ontvangen en kiezen ze bij voorkeur voor merken die ze vertrouwen. Wij zijn dus zeer blij met de strategische samenwerking met Beiersdorf. Zij hebben een mooi portfolio van merken en met Nivea bieden we onze klanten authentieke en voor veel consumenten zeer herkenbare producten aan’. Naast het aanbieden van het complete Nivea-assortiment (ongeveer 250 producten) gaan beide partijen ook samenwerken op het gebied van logistiek en promotionele acties.
Wil de Koning, Country Manager Beiersdorf NV: “Wij zien dat er steeds meer persoonlijke verzorgingsproducten op internet worden verkocht. Onze merken, waaronder NIVEA, staan dichtbij de consument, daarom lijkt het ons een logische keuze om onze producten dan ook online te gaan verkopen en consumenten te adviseren over huidverzorging. Wij willen met Beiersdorf zijn, waar onze consument is. wehkamp.nl is, vanwege haar deskundigheid en uitgebreide ervaring in dit verkoopkanaal, een ideale partner om deze strategische keuze vorm te geven.” Beide partijen zijn van plan om op termijn ook andere merken van Beiersdorf via wehkamp.nl te gaan verkopen.
Over wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 112 miljoen bezoekers per jaar en circa 7 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit zo’n 100.000 artikelen verdeeld over Mode, – Huis, Tuin & Do It Yourself, – Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, – Sport & Vrije Tijd en Mooi & Gezond. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.
Over Beiersdorf AG
Cosmeticabedrijf Beiersdorf AG heeft haar hoofdkantoor in Hamburg, Duitsland, en heeft wereldwijd ongeveer 18.000 medewerkers in dienst. De omzet in 2010 bedroeg E 5,571 miljard. Het bedrijf is beursgenoteerd sinds december 2008. Beiersdorf’s NIVEA is werelds grootste huidverzorgingsmerk. Andere namen van Beiersdorf’s portfolio zijn onder andere Eucerin, La Prairie, Labello, 8×4 en Hansaplast/Elastoplast. Beiersdorf heeft 130 jaar ervaring op het gebied van huidverzorging en staat bekend om haar innovatieve en kwalitatief hoogstaande producten.